Staat de vertrouwensbarometer in het rood?

Omgaan met conflicten

Heel wat conflicten ontstaan door een gebrekkige of slechte communicatie. Dat is niet onlogisch, want we praten vaak sneller dan we denken. Wat iemand zegt, heeft hij of zij vaak niet zo bedoeld. Met alle gevolgen van dien. U hoeft het niet zo ver te zoeken: denk aan een collega die minder goede resultaten boekt, maar de verantwoordelijkheid steeds bij anderen legt, waardoor de onderlinge communicatie zeer stroef verloopt. Of aan een gebrekkige relatie tussen leidinggevende en ondergeschikte.

Tijdens de training gaan we dieper in op het chemische proces dat zich in onze hersenen afspeelt tijdens een gesprek. En van daaruit trekken we de nodige lessen om op een intelligente en efficiënte manier te communiceren. Het komt er immers steeds op aan dat persoon A verstaat, begrijpt en juist interpreteert wat persoon B tegen hem zegt.

Is de communicatie toch fout gelopen en heerst er een conflictsituatie? Dan leert u van ons hoe u daarmee best omgaat: wat kunt u doen om het geschil te ontmijnen en het vertrouwen te herstellen? Hoe onoplosbaar sommige conflicten ook mogen lijken, een oplossing is vaak mogelijk als bij beide partijen een correct normen- en waardenbesef aanwezig is.

Vraag meteen een offerte aan. Wij contacteren u binnen 24u.

Wenst u meer info?
Onderwerp
Uw gegevens

Wij nemen eerstdaags contact met u op om verdere afspraken te maken.

De prijs die u op de offerte ziet, is ook de definitieve factuurprijs. U hoeft geen schrik te hebben van onaangename verrassingen. Een woord is een woord bij ons.

U kunt bovendien tot 30% korting genieten via KMO Portefeuille.

Deel dit op sociale media

logo kmo portefeuille